Thursday, May 21, 2009

Renungan - 'Paradigm Shift'

Salam,

Memang hidup kena sentiasa berubah...dan kita kena bersedia untuk menerima perubahan samada besar atau kecil.... Walaubagaimanapun, perubahan itu hanyalah perubahan luaran sahaja...isinya tetap sama.....!!!

Member lama

Semalam, memang rasa puas walaupun agak penat. Member lama masa sekolah dulu datang ke Sabah ada event di Sutera Harbour. Dia call semalam sebelum sampai. Apa lagi syiuk nak jumper member lama...mesti banyak dan panjang citer.

Memang tak dinafikan, bila dah jumper macam-macam nostalgia keluar. Kebetulan kami memang satu kelas dari dulu (termasuk la kami punyer isteri). Maknanya kami berempat memang classmate. Bermulalah 'jejak kasih' setelah sekian lama tak jumper. So, bila dengar citer kengkawan semua geng sepermainan dulu dah ada citer masing-masing. Ada jadi loyer, army officer, bussinessman, doktor, staff nurse kanan dan macam-macam lagi lah.

Semuanya sudah berubah berbanding sebelum ni...kalau nak tulis sini 3 hari 3 malam pun abis. Kesimpulannya, manusia memang sentiasa berubah, berkembang dan semakin hebat berbanding sebelum ini. Kita kena sedia menerima perubahan dalam hidup....marilah sama-sama kita berubah dari yang kurang baik kepada yang baik, yang dah sudah baik kepada lebih baik dan yang dah sangat baik kepada yang cemerlang, gemilang dan terbilang (petik kata-kata mantan PM - Pak Lah)

Semoga kita semua berada dalam paradigma baru....

Selamat santai...


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails