Saturday, February 14, 2009

Lawak @ santai lagi

Lawak santai 1 : 3 pelanggan hotel

Ada 3 org pelanggan berbangsa melayu, kadazan dan seorang bangla ingin bermalam di sebuah hotel yang dimiliki oleh seorang taukeh cina... Maka, mereka menempahlah bilik dan tidur di hotel tesebut. Kebetulan taukeh hotel tersebut merupakan seorang taukeh babi dan dia mempunyai sebuah kandang babi betul2 di belakang hotel miliknya..

Suatu malam yg sunyi,dalam keadaan suasana berangin...tiba2... Tok! tok! (pintu rumah taukeh hotel diketuk)..

Taukeh: (muka masam) lu apa masalah katuk2 gua punya lumah malam2 ooo...

Org melayu: (nada marah) taukeh! saya nak bilik baru! bilik aku sekarang tu bau najis babi! haram!.. kalau tidak! aku saman....

Taukeh: soli a...so soli...nanti gua bagi bilik yg gelenti talak kena itu bau babi aaa..soli...

Maka, diberikanlah bilik baru kepada org melayu tersebut..selesalah dia tidur akhirnya...

Tidak lama kemudian pintu rumah diketuk lg...Tok2!!

Taukeh!! (nada mara skit) aiyyaaa!!! lu lg apa poblom lo??

Org Kadazan: (nada marah) Taukeh! sia mo bilik baru baa..itu babi ko baa..bau sangat ni..sia mana tahan ooo...kalo ko ndak kasi aku bilik baru,sia mo ambil duit deposit sia tu!!

Taukeh: kalo ini macam gua susah ooo...soli2..gua bagi u bilik baru ok blader? hehe...

Maka, diberikanlah bilik baru kepada org kadazan tersebut..selesalah dia tidur akhirnya...

Tidak lama kemudian,pintu rumah tauke tersebut diketuk lagi..tok2!!

Taukeh: (nada yg amat marah)apa u ketuk2!!!!u mau bilik baru ka hah?? naaa...amik ini kunci!!!!blk2 kacau gua tidur!!!

Babi: (ramai2) Bos, kami mau kandang baru bos... Brother Bangla tu busuk sgt! tak tertahan kami dibuatnya...

______________________________________________

Lawak santai 2 : Lewat 1 bulan

Ketika menyambut suaminya, Zubir yang pulang dari pejabat.. Khaty berkata sambil tersenyum,...

"Abang.. saya TERLEWAT datang bulan selama SEBULAN" kata Khaty dan menyambung.

"Tadi saya dah pergi klinik dan disahkan mengandung...tapi kita rahsiakan dulu ye...".

"Baiklah" kata Zubir sambil tersenyum..

Esok paginya.. seorang pekerja TNB datang dan mengetuk pintu rumah mereka. Setelah dibukakan pekerja tadi memberitahu..

"Puan.. anda didapati terlewat sebulan.."

"Hah..?? Dari mana anda tau??" Tanya Khaty.

"Kami ada catatannya disini.."

"Haaah.. sampai ada catatan??"

Esok paginya.. Zubir marah-marah di kaunter pembayaran TNB. "Bagaimana anda boleh tahu yang isteri saya terlewat satu bulan??"

"Sabar encik... kalau anda ingin catatan ini dipadam..anda hanya perlu membayar pada kami.."

Dalam hati Zubir mengatakan yang orang tadi cuba meminta rasuah..

"Saya nekad tidak mahu bayar" kata zubir

"Kalau begitu apa yang anda ada sekarang akan kami potong..!!" jawab petugas.

"Kalau apa yang saya ada sudah dipotong.. habis isteri saya di rumah nak pakai apa??" tanya Zubir

"Terpaksa pakai lilin jer la En...." jawab petugas..


1 comment:

Anonymous said...

hahaha.....x sangka casau babi pun pandai bercakap. from: mantap

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails