Wednesday, May 6, 2015

My transformation...


Kisah saya turun 65kg berat badan & naikkan semula dengan otot
------------------------------------

Kalau 3 tahun yang lalu saya tidak ambil keputusan untuk berubah...mana mungkin saya dapat hasil seperti sekarang....

Saya ambil masa yang lama untuk berfikir, menilai, mencari daripada masa untuk turun...
Dah cuba bermacam cara tapi tak berkesan...dengan herbalife pun dua kali cuba dan GAGAL. Kali ketiga pada 5 Mei 2012 (saya sangat ingat tarikh tu sebab itu hari pertama saya cuba semula) dengan keinginan dan keazaman dari dalam...Akhirnya dengan izin Allah, saya berjaya turunkan juga dengan Herbalife...


Belajar dari orang yang turun berat badan, ikut pelan pemakanan tapi tak berapa dapat buat senaman sebab badan terlalu berat dengan ketinggian yang sangat rendah (saya ni pendek). Lepas turun dalam 30kg baru boleh start senaman...

Ikut semua training, cari ilmu di event, jumpa kengkawan dengan masalah dan semangat yang sama....InsyaAllah kejayaan akan ada di depan...

Sekarang dalam proses menaikkan otot dan mengurangkan lemak menggeleber walaupun hakikatnya memang tak menggeleber tapi ada juga kawasan yang belom pejal....heheh

Kepada yang berusaha, teruskan misi anda...semoga kisah saya memberi sedikit kekuatan untuk anda meneruskan misi peribadi anda...



All the best...!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails