Thursday, March 12, 2009

Kementar peserta Kem Warisan Seni Silat 2009

Gambar pesilat ketika persembahan sukan 2009 (gambar hiasan)

Salam,

Hari ni masih lagi kedengaran cerita-cerita pasal kem warisan seni silat tempoh hari. Ada yang masih takut untuk ke bengkel walaupun di siang hari... bukan pelajar jer...cikgunyer pun samer.... Tidak kurang juga pelajar yang bertanya bila pula akan diadakan kem ini untuk fasa II... Bersabarlah wahai para pelajarku.... kalau ada rezeki dan panjang umur insyaAllah kita akan anjurkan lagi......

Berikut adalah komen-komen ikhlas yang diberikan oleh para peserta kem. Sebenarnya hari pertama lagi nak publish tapi tak menjadi sebab copy dari laporan kem yang ada dalam word tak menjadi. Blog ni tak dapat nak baca html petikan tersebut.... Untuk tidak menghampakan pengkomen-pengkomen sekalian yang asyik bertanya bila nak publish komen.... nah silakan komen yang telah ditaip semula satu per satu...

Komen-komen peserta....

”Saya rasa sungguh bertuah kerana dapat terlibat di dalam kem ini kerana kem ini melatih diri untuk lebih berdikari dan lebih berani untuk melakukan sesuatu perkara yang baik. Disamping itu, mendapat pengalaman yang luas tentang kehidupan. Majulah kem warisan seni silat untuk kadiaku....”
-Saufiq Che Rauf-

”Sebagai peserta, saya berasa bertuah mengikuti kem warisan ini kerana dapat mengambil pengalaman yang baru seperti berada keseorang di dalam kegelapan menghayati suasana alam yang indah. Dengan ini saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru-guru terlibat...jasamu akan ku kenang hingga akhir nanti (lagu Alleycats).... ”
-Syabanur Yusof-

”Saya berasa bertuah kerana dapat banyak pengalaman daripada aktiviti-aktiviti mencabar yang dijalankan yang sebelum ini tidak pernah terfikir dan bagi saya, antara aktviti yang pernah disertai, perkhemahan ini adalah yang terbaik dan paling menyeronokkan sehingga dapat membina jati diri yang kukuh..Semoga persatuan silat SMK Membakut II semakin berkembang mengukir nama di persada antarabangsa.....”
-Fauziah Talip-

”Saya berasa amat bertuah mengikuti aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh Ustaz Norazman kerana saya tidak pernah mengikuti aktivti seperti ini sebelum ini. Aktiviti ini dapat memperkuatkan lagi diri kerana ia mempunyai banyak cabarannya dan saya telahpun berjaya menyahut semua cabaran tersebut dan saya berharap-harap sangat semoga persatuan seni silat akan dapat dikekalkan untuk generasi yang akan datang...”
-Nurul Fatny Amran-

”Bagi saya, apa namanya ni... kem warisan seni silat ini memang mempunyai banyak rintangan dan cabaran. Selain itu, iman dan ketabahan diri juga dapat ditingkatkan dengan menyertai aktiviti yang dijalankan serta solat lima waktu secara berjemaah. Tazkirah yang diberikan juga amat bermanfaat serta mempunyai banyak pengajaran yang dapat dipelajari...
Ketakutan serta kelemahan diri juga dapat dikurangkan dengan menyertai aktiviti yang dianjurkan seperti malam burung pungguk dan ’confident walk’. Selain itu, kita juga boleh belajar hidup berdikari. Terima kasih kepada semua guru terlibat Ustaz Norazman, Cikgu Shahzian, Cikgu Yusman, Ustzh Juliah dan Cikgu Ummi kerana tanpa mereka semua kem ini tidak akan meriah... Saya akhiri dengan serangkap pantun : Malam pungguk berteriak-teriakan, ’Confident walk’ berjerit-jeritan, Apabila habis ada tangisan, Diharapkan agar tiada tekanan..... ada satu lagi... Buah kepayas sedap dimakan, Kalau dijeruk lagi tah nyaman, Harap Persatuan Seni Silat dapat dikekalkan, Untuk kawan-kawan dan generasi depan....”
-Mohd Radzali Yusof-

Assalamualaikum, satu perkhemahan yang sangat best...menambah keyakinan untuk diri sendiri...Selain itu, malam sibuta sayang menjadikan malam yang sungguh mencabar... Ditutup mata dan ditinggalkan keseorangan sungguh best....! Dalam masa 3 hari 2 malam ini akan menjadi memori terindah....!!! Apapun kem ini sungguh best dan challenges yang best....!!!”
-Dg. Sulianah Sulaiman-

”Assalamualaikum dan salam sejahtera, saya rasa amat bertuah kerana dapat mengikuti perkhemahan silat ini dan saya dapat menimba satu pengalaman yang amat bermakna dan dasyat yang belum pernah saya alami dalam hidup saya. Saya enjoy dan best gileeer la perkhemahan ni..... so...... teruskan dan maju la silat untuk negara ”
-Siti Norina Missiran, Upper 6-

”Saya berasa bebesar hati krn telah mengikuti perkhemahan warisan seni silat . Dlm kem ini saya telah dpt mengeratkan hubungan silaturrahim di antara kwn-kwn dan menguatkan iman serta keberanian diri utk menghadapi apa jua halangan. Bak kata pepatah; belum cuba belum tah, sdh cuba.....lo pikir la sendiri....”
-Ag Sauffie-

”Komen saya untuk aktiviti ini ialah, saya berasa seronok dan bergembira. Dari perkhemahan ini juga saya boleh tahu serba sedikit tentang silat. Selain itu, boleh mendapat pengalaman dan boleh belajar berdikari. Saya harap perkhemahan seperti ini dapat dianjurkan lagi. Terakhir, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua guru yang terlibat Ustaz Norazman, Ustazah Julia, Cikgu Yusman dan Cikgu Ummi. Seperti orang selalu cakap, jauh perjalanan luas pemandangan.....”
-Sofea Shazynda bt Hj Abd Wahid (Shasha)-


Bagaimana pula komen anda.....????

Selamat santai....


1 comment:

Anonymous said...

ustaz boleh buat fasa ke_2 ka lagi................ buat lawatan ka lagi ke negeri yang power silatnya......biar duit pengetua abis...................................................................................................... baju untuk ahli silat buat ta ba bajit usah risau YB ada ba....................hehehehehehehehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails