Saturday, July 10, 2010

Bosan....tapi ok gak aa....

Salam,

Sebenornyer penulis tak tahu apa menda yang nak ditulis. Banyak sangat perkara yang bermain di kepala skrang ni. Dalam bulan ni jugak ada beberapa rezeki yang tak di sangka-sangka masuk antaranya sewa gen2, duit projek di weston masuk, projek singapore berjalan lancar, gaji Public Mutual besar sari sangkaan dan dapat offer pulak jadi warden (sbb warden sedia ada naik pangkat pindah sekolah lain). Bukanlah nak berbangga plak banyak projek dan income, cumer kecil-kecilan menampung kehidupan yang serba moden ni. Kata orang kena la multiple income atau banyak kepala paip.

Walaupun sekarang ni dari segi kewangan penulis dan sekeluarga agak stabil, tapi penulis selalu teringatkan kata mak mertua penulis yang selalu menginngatkan "takper dapat sikit bior berkat, dapat banyak kalau tak berkat pun tak guna....cepat habis...". Jadi sekarang ni penulis memang banyak bersukur pada Allah atas segala nikmat kurniaanNya.

Apasal lak citer pasal duit jer ni....bukan apa, sekarang ni orang kiri kanan penulis semuanya sibuk buat bisnes. Kalau bisnes betul-betul menjual tak apa, tapi bisnes meramaikan orang memasuki bisnesnya. Ntah la....keadaan agak mendesak agaknya sekarang....penulis bukan apa, pernah terjebak beberapa kali dan rasanya cukuplah cudah setakat ini dahulu....bukan apa, rasa macam menindas orang yang masuk kemudian....dorang mengharap dapat sesuatu tapi sebenornya abis di kikis oleh orang yang di atas.....kalau buat insuran atau unit amanah lain skit sebab kita betul mencari orang dan menjual produk insuran atau unit amanah dan dibayar komisyen/upah berdasarkan bayaran yang dibuat.....tul tak...???

Kebetulan dah tercerita pasal Public Mutual ni, petang semalam penulis singgah di ofis di KK dan nampak di papan kenyataan. Walaupun 'sales' penulis kurang untuk bulan ni tapi nama tetap naik sebab perunding di bawah bimbingan penulis perform bulan ni....

Ni la pengubat kebosanan, ada la skit walaupun di hujung tanduki....heheheh

Sekian dulu buat kali ni....

Jumpa lagi nanti....

1 comment:

Ayasu Kuro-Obi said...

ok kut... kira ok ahhh...
org sana kaya2, makang ikang segor2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails