Monday, July 19, 2010

Selamat Hari Jadi Anakku yang ke 8

Salam,

Hari ni 19 Julai 2010 genaplah si Akrami berumur 8 tahun. Dah beso rupernyer....badannyer pun buleh tahan. Fuhhhs semangat......tengok la bakanyer.....hehehehe

So, semalam dia bertanya "ayah, jom pegi kedai beli kek, esok hari jadik along....tak pun jom kita buat kek nak..???" alamak.... ada request... sian la plak nengok mukenyer.... hmmm... jadi, ummi pun panggil lah si budak tu...geledah punyer geledah kat dapur, ada la barang buat kek...apa lagi ummi ngan along pun layan la membancuh tepung nak buat kek coklat.....
Dipendekkan cerita bergelumang la dua beranak tu main tepung kat dapur... (gambo tokleh tunjuk sbb tak pakai tudung) punyer la excited nak buat kek hari jadi.... kemudian nah hasilnya.....

Kek coklat harijadi ala kadar....buat sendiri jer....kerja tangan ummi dan along

Sibuk nak cari lilin...mula-mula pakai lilin beso yang putih tu...heheheh kemudian ummi belek-belek kat lemari jumpa lilin harijadi yang ntah bila punyer.....

Punyer le sonok....nak jugak niup lilin...ayah kata tak yah lah....
ehhh nak jugak....bagi jer la....

Sayang nak potong.....maklumlah kek buatan sendiri.....

Ni nak potong kek...gambo ummi tokleh tunjuk sebab tak pakai tudung.....

Pisau lak tumpul.....amek pisau lain.....

Nyam...nyam....lazat...manis dan bersari....

Ummi nanti buat lagi yer.....sedap....

Akhir kata...Selamat Hari Lahir buat anakku.....jangan degil cakap ayah yer., jangan nakal-nakal...jadik anak yang soleh...

Sekian dulu, salam santai....


3 comments:

Reds said...

sedapnya kek tu...dh la tgh lapar ni...huhu

Anyway slmt hr lahir utk Along...

MADiSYAK said...

Hahahaha!

Rupanya harijadi anak yang ke lapan tahun. Mula-mula ingatkan anak yang nombor lapan.

Maaf ya!

Bagaimanapun, Selamat Hari Lahir buat anakmu.

Azeyana Zainal said...

huhu...sdapnya kek cekelat...pos la kt sy...

Slamat Hari Lahir Akrami...ms sekolah dulu kecik comel je..skrg lg comel..hensemla Akrami ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails