Tuesday, January 11, 2011

Rezeki Santai

Salam,

Alhamdulillah, pejam celik, pejam celik dah 7 hari mula persekolahan untuk 2011 ni, pantas sungguh masa berjalan, bebanan kerja pun dah mula rasa semakin berat, tambahan pulak minggu beberapa hari lagi dah mula aktiviti kokum....merentas desa, latihan sukan dan sebagainya. Walaubagaimanapun, penulis tetap santai walau bagaimana sibuk sekali pun keadaan melanda.

Ok la, hari ni bukan nak cerita apa, tadi baru balik dari asrama lepas sembahyang Isyak, masa sampai rumah ternampak la sebuah lori lalu depan rumah dan terus ke rumah sebelah. Penulis hanya melihat jer la. Terdetik di hati kecil, mungkin lori ni cari rumah Cikgu Yusman kut (sebab dia akan berpindah ke Kedah). Tapi lori tu menuju ke rumah sebelah dengan rumah penulis. Lori tu membunyikan hon ke rumah sebelah. Ba...biarlah, detik hati penulis, mungkin orang sebelah beli perabut baru kut....dan penulis pun parking motor elok-elok (standby nak ke surau untuk subuh esok) dan terus masuklah ke rumah tanpa memperdulikan hal yang berlaku di luar.

Semasa salin baju, telefon berdering, nombor sangat cantik tapi tak dikenali...."Halo..En Norazman Md Noh ker....???...ada kiriman untuk Encik, kami dari Citilink...." perghhh...pe hal plak ni....bila masa plak ada beli barang ni, sikit pun tak teringat apa barang yang nak sampai ni....Bila keluar jer...."En Norazman ini barang Encik...." Mak ai....keciknya barang....masih lagi tak teringat apa barangnya.....

Ni le barangnya, lori punya besar barang ciput jer...

Kemudian bila dah masuk dalam dan belek punya belek, nampak perkataan 'bonuslink'. Barulah penulis teringat pernah redeem melalui internet point bonuslink (maklumlah asyik isi minyak jer guna bonuslink dan tak pernah peduli pun....) Masa tu sampai surat suruh update info, so, penulis terus la redeem apa barang berkenan di hati.

Ini lah barangnya, gumbira sungguh rasa hati dan penulis rasa sangat bersyukur, dan bertambahlah koleksi pendrive penulis dan kali ni dapat free jer.....

Pendrive Kingston 8 GB

Cukuplah untuk kali ni dan nanti jumpa lagi yer....

Selamat santai....


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails